Vés al contingut

El blog dels professionals de l’hostaleria

Entre Plats vol ser l’espai on els restaurants, bars, cafeteries, col·lectivitats, hotels… trobeu informació útil sobre el sector i les últimes tendències per als vostres negocis. Un blog per a tots/es, amb molt de debat i participació. En marxa!

Categories:
23 de juliol de 2025
Saber más

A l’estiu, conservar els productes en perfecte estat és tot un repte. Les altes temperatures posen a prova les cuines de restaurants, bars i cafeteries, especialment en locals petits o guinguetes.

Però, i si en lloc d’emmagatzemar més, emmagatzeméssim millor? I si, en lloc d’omplir càmeres, apostéssim per tenir producte fresc cada pocs dies, sense minves i sense sacrificar qualitat?

De tot això en sap (i molt més) l’Antonio Moral, el nostre responsable de l’àrea de Frescos, que sempre aconsella tenir un proveïdor de confiança que garanteixi una distribució contínua. “Des de Transgourmet apostem per un servei exclusiu per a l’hostaleria, amb entregues ajustades al ritme de cada cuina, fins i tot tres vegades per setmana. Tot l’assortiment en una sola entrega!”

“El repartiment periòdic és fonamental, ja que aliments com la carn i la fruita s’han d’utilitzar durant els tres primers dies després de la compra. Si s’emmagatzemen més temps, perden propietats i el consumidor o la consumidora ho percep”, apunta.

Transgourmet s’ho pren molt seriosament i disposa de més de 315 camions operatius a tot Espanya, oferint entregues des de dilluns fins a dissabte. Això permet a l’hostaler o l’hostalera deixar d’emmagatzemar “per si de cas”.

A més, l’Antonio comparteix tres claus per mantenir el gènere en perfecte estat i fer front a la calor estiuenca: conservació, manipulació i proveïdor de confiança.

  1. Temperatura sota control
  • Cada aliment té el seu rang ideal:
  • Carn: entre 0 i 4 °C.
  • Fruites i verdures: entre 2 i 4 °C.
  • Peix congelat: a –18 °C.

“Encara és habitual trobar pràctiques inadequades, com mantenir carn a 10 °C o fruita tropical sense protegir del fred”, ens adverteix l’Antonio.

  1. Tallar també és conservar
    Un bon tall marca la diferència:

“Un bistec pot semblar dur quan, en realitat, ha estat mal filetejat. Tallar bé millora la textura i facilita la manipulació i el consum dels aliments”.

  1. El proveïdor, una part de l’equip
    Treballar amb qui et garanteix la traçabilitat i el respecte per la cadena de fred és clau.

“Per a això, si acudeixes als nostres centres GM Cash, comprovaràs que cada aliment es troba a la seva cambra corresponent. Garantim la seguretat absoluta amb fulls de control diari i revisions constants”.

La conservació també s’ensenya!

A més de subministrar el producte fresc als nostres centres o mitjançant el servei de repartiment, a Transgourmet aconsellem els negocis sobre com conservar i manipular millor els aliments.

Per això, aquí teniu alguns consells pràctics de l’Antonio per al dia a dia dins la cuina:

  • Productes tropicals: han d’anar enfundats dins la nevera, perquè el fred directe els fa malbé.
  • Fruita per al servei: cal treure-la de la nevera un parell d’hores abans perquè recuperi el sabor. La fruita tallada ha de tornar a la nevera en menys de tres hores.
  • Peix i marisc: mai no els tornis a congelar. La fibra es trenca i perden suculència.
  • Verdura: s’ha d’utilitzar en un màxim de tres dies. Passat aquest temps, perd aigua i textura.

 

Un bon plat comença molt abans d’encendre els fogons. Comença amb decisions intel·ligents sobre com es conserva, es rep i es tracta cada producte.

Feliç i fresc estiu!

18 de juny de 2025
Saber más

A GM Cash, ajudem l’hostaleria a trobar tot allò que necessita en un únic lloc. Sí, en un únic lloc! Als nostres centres cash & carry, on oferim varietat, qualitat i comoditat per a cada tipologia de negoci.

Ara, fem un pas més i llancem la nostra nova campanya: “Aquí guanyes tu”, dissenyada per seguir sent el millor aliat dels professionals.

La nostra companya Ruth Subiranas, gerent de màrqueting de la línia Horeca, ens ho explica: “Amb aquesta campanya, volem que guanyi l’hostaler/a, que sàpiga que la seva meta són els nostres GM Cash, perquè hi troba solucions reals per al seu dia a dia, tant en preu com en assortiment.”

No és només comprar, és créixer. És estalviar sense renunciar als millors productes. És descobrir novetats que fan la diferència. És tenir a l’abast tot allò imprescindible amb facilitat i rapidesa.

Quatre formes d’ajudar-te

1. Novetat en hostaleria
Garantim solucions de qualitat per a professionals. Nous productes i formats pensats per ampliar la carta del teu negoci, estalviar temps a la cuina o reduir la minva i el malbaratament.

2. Els bàsics
Proporcionem un ampli assortiment d’articles imprescindibles per a l’hostaleria. Tot allò que qualsevol cuina necessiti per a la base dels seus plats, ho organitzem perquè ho trobis tot amb facilitat.

3. El més barat
Oferim una selecció de productes de qualitat amb el millor preu de la seva categoria per ajudar els establiments.

4. Megaofertes
Cada mes, presentem ofertes en productes d’alimentació, frescos i congelats, begudes, drogueria i neteja. Preus especials per comprar un assortiment complet.

“No es tracta només d’emplenar una cistella, sinó d’ajudar el professional a treballar millor”, afegeix la Ruth.

Així ho trobes als nostres cash
Tot està preparat dins els nostres centres GM Cash! Hem senyalitzat les instal·lacions i dissenyat una experiència de compra on cada detall està pensat perquè puguis accedir a allò que necessites amb facilitat i sense embuts: catàlegs físics, cartells molt visibles, expositors, arcs publicitaris i, per descomptat, l’atenció personalitzada del nostre equip d’especialistes.

Si busques comprar a bon preu, ho tens. Si busques les últimes novetats, les tens. Si busques un assortiment imprescindible per al teu negoci, també ho tens!

Si vols guanyar, la meta està clara. I comença amb la teva pròxima visita a GM Cash.

La campanya és vigent a tots els centres GM Cash, excepte a Gavà, Leganés, Mercabarna i Sant Adrià de Besòs.

9 de maig de 2025
Saber más

T’imagines un soci que, no només et porta productes al teu negoci, optimitza la teva carta, t’estalvia temps i t’ofereix rendibilitat? Això és el que en Francisco Javier González i més de 370 assessors comercials de Transgourmet poden fer per tu.

Acompanyem al nostre company durant una jornada per conèixer com els assessors de Food Service ajuden l’hostaleria a superar els seus reptes diaris amb solucions a mesura i un tracte molt, molt proper.

Tot prepara’t des del GM Cash
A les 8:30, mentre Cadis es desperta, en Javi arriba al seu centre GM Cash corresponent. Revisa les rutes de la jornada amb detall, assegurant-se que tot estigui llest. “Cada detall és important”, fa broma. I en 15 minuts surt decidit al carrer amb la missió de garantir que restaurants, bars i cafeteries de Chiclana de la Frontera estiguin llestos per preparar un nou dia.

Escoltar sempre al client/a
La primera parada és un bar a Chiclana Costa. En Javi demana un cafè i seu a la barra, observant la carta, els clients i el ritme del local. “No venc, escolto”, diu. L’hostaler li explica que busca una alternativa econòmica per a les seves tapes de carn. En Javi li proposa una peça de cap de mort de vedella, perfecta per a wok, que redueix costos i eleva la qualitat. “Prova-la, els teus clients ho notaran”, assegura amb un somriure. El propietari s’apunta la comanda, i en Javi es marca un punt: una nova solució pel teu negoci!

Les comandes, sense errors
Arriba un moment clau: un restaurant nou confia en ell per a la seva primera comanda. “El servei ha de ser perfecte”, diu en Javi. Ha coordinat amb el repartidor perquè el producte es trobi en un estat impecable i tot es col·loqui on el client ho vol. Quan visita el local, demana: “Què tal el lliurament, el producte, el tracte?”. “Excel·lent. Fins i tot em van organitzar la cambra”, respon l’hostaler, encantat.

Idees fresques per a menús/cartes
Al migdia, en Javi visita un gastrobar. Porta novetats: nous productes de xarcuteria, molt versàtils, i postres que simplifiquen la cuina. “Aquestes solucions estalvien hores i pugen el tiquet mig”, explica a la xef. El nostre assessor també ajuda a revistar l’estoc del negoci assegurant-se que tot estigui en ordre i li explica algunes promocions. La xef li demana un extra de xarcuteria i agraeix les noves idees.

Solucionant problemes a temps real
Una trucada canvia la ruta: el client del cap mort de vedella pregunta com tallar-la per a wok. En Javi arriba al restaurant, talla la peça i ensenya a l’hostaler a fer talls fins i sucosos. “Així el teu plat de wok serà un èxit”, diu. El client prova el tall i somriu: “Això és el que necessitava!”.

Transparència que marca la diferència
De tornada al centre GM Cash, en Javi prepara les comandes del matí i coordina amb el call center les compres que els clients han fet per telèfon, per WhatsApp o a través de la plataforma de comerç electrònic. Si falta algun producte, avisa a l’hostaler/a i proposa alternatives perquè no falti de res en el negoci. “La transparència és la nostra carta guanyadora”, assegura.

Amb la fi de la jornada, queda clar que en Javi és molt més que un assessor comercial. “Els negocis confien en nosaltres perquè saben que, davant de qualsevol necessitat, dubte o imprevist, sempre estem disponibles”, afirma. A l’equip tenim una frase que ho resumeix tot: “Si no ho aconsegueix Transgourmet, no ho aconsegueix ningú”.

4 d'abril de 2025
Saber más

Que necessita un hostaler/a per aprofitar el màxim la Setmana Santa? Com garanteixen els negocis una oferta atractiva i de qualitat sense que els costos s’encareixin?

Parlem amb Fernando Sánchez, gerent del GM Cash de Valladolid, ciutat que concentra a milers de turistes i locals aquests dies al voltant de la devoció i a la gastronomia. Ens trobem a les millors mans per conèixer les claus d’aquesta temporada a l’hostaleria!

1.Planificació

El nostre expert i el seu equip tenen com a primer objectiu facilitar a restaurants i bars la planificació i optimització de les seves compres. “Al nostre centre hem seleccionat curosament els productes més demanats i incrementem el nostre estoc un 15%, assegurant així la disponibilitat i l’eficiència en el subministrament. Volem que tots els negocis estiguin ben assortits quan la clientela comenci a multiplicar-se.”

2.Menjar tradicional

Com a proposta especial, han preparat un fulletó per a Setmana Santa que potencia els productes frescos i inclouen ingredients típics com cigrons i mongetes; llom de bacallà; bunyols, també de bacallà; costelles de porc, i patates.

“Durant aquestes dates aconsellem als hostalers/es apostar pels plats tradicionals; un petit gir a la carta durant uns dies, que agraeixen els comensals, que busquen provar aquests plats”.

3.La importància de la tapa

La millor opció és oferir-los en forma de tapa, sempre mantenint l’essència de la gastronomia local: “cassolada d’espinacs amb cigrons o altres llegums; “torrijas”; bacallà preparat de mil formes diferents, per exemple, amb tomàquet o la famosa “tajada” de bacallà fregida…”.

4.Formats ràpids

Per respondre amb rapidesa a l’alta demanda, és clau que les cuines optin per solucions gastronòmiques fàcils i eficaces de portar. En Fernando ens aconsella els productes que no requereixen llargues coccions com, per exemple, els llegums ja cuinats.

I, per descomptat, tot en format hostaleria en funció de la mida de restaurants i bars. “En el cas del bacallà, oferim en versió fresca salada una gran varietat de peces des de 250 grams a un kg. També tenim el de 2 kg, congelat, perfecte per a grans quantitats”.

5.Comprar com i on vulguis

L’hostaler/a no només ha de tenir la possibilitat de comprar quan i com vulgui. El nostre expert ens indica com a GM Cash els professionals poden acudir al centre i comprar directament o també realitzar la comanda pel canal de e-commerce, a través dels companys de televenda o amb els mateixos assessors comercials que els visiten periòdicament.

“És el nostre servei exclusiu de food service per a l’hostaleria, que els hi entrega l’assortiment en el mateix negoci en perfecte estat de conservació i en les tres temperatures [sec, fresc i congelat]. Això es tradueix en estalvi de temps i de proveïdors”.

Amb aquests consells, al GM Cash de Valladolid ho tenen clar: “Productes frescos, formats adaptats i planificació adequada són la clau per oferir el millor de la gastronomia típica de la Setmana Santa, mentre s’optimitzen costos i temps de treball”.

I ens recorden també la importància de defensar els plats tradicionals per atraure els comensals que busquen els sabors de sempre. El secret aquests dies es troba en la tradició!

×ATENCIÓ: Cookies no configurades en l'idioma actual. Revisa la teva configuració al plugin, gràcies!