Vés al contingut

El blog dels professionals de l’hostaleria

Entre Plats vol ser l’espai on els restaurants, bars, cafeteries, col·lectivitats, hotels… trobeu informació útil sobre el sector i les últimes tendències per als vostres negocis. Un blog per a tots/es, amb molt de debat i participació. En marxa!

Categories:
18 de juny de 2024
Saber más

A l’estiu pugen les temperatures i augmenta la demanda de productes? L’hostaleria disposa “d’opcions fresques” per assumir el repte amb èxit: els aliments congelats!

El nostre gerent de Compres de Congelats, Adan Gifre, ens explica els seus beneficis per a bars i restaurants: “És convenient comprar productes congelats a qualsevol època de l’any, però durant els mesos d’estiu, encara més”. Anem a veure perquè!

  1. Sempre disponibles

Si tens congelats, tens fruites, verdures, carns i peixos en qualsevol moment. I si faltés matèria primera per causes com una séquia, problemes logístics o escassetat en els caladors, el xef pot continuar oferint els seus plats típics perquè tenen els ingredients congelats. Estan disponibles tot l’any!

  1. Estalvi econòmic

El preu dels productes congelats sol ser més estable. A més, a l’estiu amb la calor, els ingredients frescos tenen una vida útil més limitada i existeix major risc que es facin malbé. Això suposaria una pèrdua econòmica. Per a això, per a Adan, “tenir una reserva d’aliments congelats és vital per a un restaurant”.

  1. Control de les existències

A més, molts dels productes venen empaquetats en porcions, la qual cosa permet un millor control de les existències. Un exemple és el pa, que a GM Cash ho oferim en mides petites i formats com xapata, entrepans, baguets, puces, panets, hamburgueses, frànkfurts… per a aquells restaurants que tenen poc espai a les seves càmeres. “Així se’ls permet descongelar-ho a demanda i no tirar mai res”.

  1. Menús més ràpids i eficients

En moltes ocasions no és necessari esperar que els ingredients es descongelin, perquè molts estan precuits o llestos per cuinar i això els hi estalvia temps i esforç als xefs durant la preparació dels menús. “El cuiner/a pot fer un sofregit de manera ràpida sense que els seus plats perdin sabor o qualitat”.

  1. Molts productes i molt bons

La varietat d’aquest tipus d’aliments ha augmentat en els últims anys. Ara tenim carns, peixos, verdures, plats precuinats i fins i tot postres… “Als nostres centres oferim gelats, pastís, bescuit, coulants, trufes, profiteroles… L’oferta és enorme! “I tots aquests compleixen amb uns estàndards de qualitat màxima, ens explica Adan.

I com a curiositat, sabíeu que hi ha peixos que es congelen a bord del vaixell, a ultramar? “Són productes molt purs, molt frescos, que tenen gust d’acabats de pescar. A més, són aliments molt segurs alimentàriament parlant, ja que han sigut congelats al moment de ser capturats i, d’aquest mode, s’elimina l’anisakis”.

“A mi m’encanta el pop natural que tenim als nostres cash, és un altre nivell”, ens recomana el nostre gerent.

I que passa amb les guinguetes a l’estiu? En tenir molt poc espai a les seves càmeres, són molt fans dels finger food congelats (menjar que es menja amb les mans), i per això venen als nostres centres a comprar pràcticament cada dia.

Està clar quina és l’opció més fresca de l’hostaleria a l’estiu!

2 de maig de 2024
Saber más

Si l’amo d’un restaurant vol fer la comanda un diumenge a les 22:00 h, ho podeu fer!

Si us ve millor contactar amb un expert/a que us assessori, podeu fer-ho!

I si prefereix veure i tocar el producte al mateix punt de venda, per descomptat, ho pot fer!

L’hostaler/a ja pot comprar com i quan vulgui, escollint a cada moment el canal que més li convingui, i això us permet estalviar temps i proveïdors i, per tant, ser més eficient en la gestió del vostre negoci.

Gabriel Rodríguez, director de Contact Center i e-Commerce de Transgourmet, ho sap bé: “L’omnicanalitat és imparable”. “És un valor que a la nostra companyia tenim molt clar; ens adaptem a les necessitats de cada client perquè compri a l’hora, dia i des del canal que prefereixi”.

Abans, l’hostaleria tenia dues opcions: podia anar als nostres 70 centres GM Cash distribuïts per tot Espanya o utilitzar el servei de lliurament directe al negoci, on un dels nostres comercials s’acostava al restaurant per gestionar la compra. Ara, a més, pot utilitzar el nostre servei d’atenció telefònica o fer aquesta comanda de manera online.

Atenció personalitzada i propera

Gabriel explica que, a qualsevol d’aquests canals, l’hostaler/a sempre rep una atenció personalitzada i propera. “Si vas a un cash, els professionals t’escoltaran i oferiran els productes i els formats que més et convinguin”.

“En el cas d’escollir el servei ‘Anem al teu restaurant’, tenim un vincle entre els agents de televenda, els comercials i els nostres clients, garantint que, independentment del canal que prefereixis (assessor/a, trucada, online), l’assortiment arriba en estat òptim amb uns estàndards de qualitat impecables”.

Prestem un servei d’Atenció al Client Omnicanal. Som un únic equip i aquesta és la clau del nostre èxit”.

I funciona! Gabriel destaca que el seu equip fa més de 3.000 trucades setmanals i més de 1.500 clients/es ja compren a través de la plataforma e-commerce.

Són professionals amb un gran coneixement del producte que es converteixen en persones de confiança de l’hostaler perquè pugui escollir l’assortiment i les solucions gastronòmiques més adequades per a cada restaurant, bar, cafeteria, càtering…

Ràpid, còmode i senzill. Com diu Gabriel, “l’omnicanalitat ho fa fàcil”.

13 de març de 2024
Saber más

Març ens porta la Setmana Santa, el canvi d’hora, la primavera… i, per descomptat, nous aliments frescos i de temporada!

És el moment perquè l’hostaleria renovi les verdures de les cartes i els menús. I s’agraeix l’opinió d’un expert que ens guiï a escollir les millors opcions. Perquè no sempre és fàcil seleccionar un bon producte! Per això, hem preguntat a Joan Baró, director de Compres de producte fresc de Transgourmet, per les verdures que ens recomana comprar aquesta temporada i com triar-ne les millors. “En aquesta ocasió, em decanto pels porros, les albergínies i les mongetes tendres, que ara estan al punt!”.

“Frescura, maduresa, olor, color… Aquests són els meus consells per encertar a la selecció”:

Porros

  1. Escull porros amb tiges fermes i gruixudes, perquè t’indica que són fresques i que estan en bon estat.
  2. Pressiona, a més, la part blanca; assegura’t que sigui ferma, però no massa dura.
  3. Evita els molt grans, ja que són més fibrosos i tenen menys sabor.
  4. I observa la base: ha de ser blanca i uniforme.

 

Albergínies

  1. Compra les albergínies que siguin fermes i suaus al tacte. Sense arrugues ni abonyegaments.
  2. Observa que llueixin brillants i sense taques.
  3. Escull albergínies de mida mitjana o gran, les petites solen ser més amargues.
  4. I evita les excessivament pesades, normalment estan massa madures.

 

Mongetes verdes

  1. Busca mongetes verdes fresques i de color brillant. Evita les verdes opaques.
  2. Para atenció a la mida, tria mongetes mitjanes i uniformes per aconseguir una cocció similar.
  3. Comprova que la textura sigui ferma i cruixent.
  4. I fa olor les mongetes abans de comprar-les. Les millors són les fresques i suaus.

 

També et pots passar per alguns dels 70 centres GM Cash i els nostres experts en frescos t’ajudaran a donar sabor als teus menús.

Ara sí que estem preparats per ser els millors de la temporada!

5 de febrer de 2024
Saber más

El carnaval es viu al carrer, se celebra al carrer i, per tant, es menja i es beu al carrer. Per això, l’hostaleria de moltes zones d’Espanya canvia durant aquests dies les rutines, i el menú de taula se substitueix per les tapes i les racions.

El nostre expert Félix Cecilia ho sap molt bé, ja que és gerent del nostre centre GM Cash de Cadis, una de les ciutats més lliurades al carnaval!

En aquest article ens explica les tres claus perquè restaurants, bars i cafeteries ofereixin un bon servei als seus clients/es, mentre que gaudeixen de les disfresses, les màscares i les comparses.

  1. Preparar plats fàcils de consumir a l’aire lliure

“Proposem focalitzar l’assortiment en embotits, carns com a pollastre o llom de porc, amanides, fregits de peix i la socorreguda truita. Després, a cada zona geogràfica, ho prepararan de maneres diferents segons la seva tradició gastronòmica”.

“Per exemple, a l’hostaleria de Cadis, el típic aquests dies és treure les barres fora dels establiments i oferir peixet fregit, llardons, carn metxada o el famós ‘serraret’, un muntadet de cinta de llom o pollastre amb pernil i pebrot fregit”.

  1. Ajudar el consumidor/a amb envasos “per emportar”

“És convenient que els negocis disposin d’envasos d’un sol ús com safates, plats, cons o recipients amb tapa. L’important és que siguin còmodes de portar per als clients i que el menjar mantingui la qualitat i el sabor; és a dir, cobrir les necessitats amb garanties”.

  1. Tenir un bon servei de subministrament de productes

“Amb el carnestoltes, la demanda en alguns llocs es multiplica, però els restaurants no tenen prou capacitat per emmagatzemar els productes extra d’aquests dies, sobretot els frescos, que necessiten unes condicions específiques per mantenir la temperatura i el seu cicle de conservació” .

“Per això, és important tenir una òptima plataforma de distribució d’alimentació i begudes que lliuri a cada negoci les comandes sempre que ho necessitin, garantint, sobretot, que els productes frescos arribin en estat òptim”.

Al GM Cash de Cadis ja ha començat el carnaval

Les jornades aquests dies al nostre centre de Cadis són més intenses que de costum. “Estem preparats per respondre a aquest augment de demanda amb agilitat i qualitat”.

“Si els hostalers/es vénen al cash, hem augmentat l’assortiment de begudes, com cerveses i vi dolç, i els productes frescos que més demanen: el peix i el lluç han passat a un segon pla i, com deia anteriorment, els aliments estrella són el adob, els seitons, el xoco, la carn metxada, el pollastre…”.

“Si ens sol·liciten portar-lo al seu restaurant directament, organitzem rutes una, dues o, fins i tot, tres cops per setmana. Som la plataforma de distribució”.

“L’objectiu és donar el millor servei possible a l’hostaleria, perquè els seus clients només es dediquin a gaudir del carnaval”.

×ATENCIÓ: Cookies no configurades en l'idioma actual. Revisa la teva configuració al plugin, gràcies!