El blog dels professionals de l’hostaleria

Entre Plats vol ser l’espai on els restaurants, bars, cafeteries, col·lectivitats, hotels… trobeu informació útil sobre el sector i les últimes tendències per als vostres negocis. Un blog per a tots/es, amb molt de debat i participació. En marxa!

Categories:
2 de maig de 2024
Saber más

Si l’amo d’un restaurant vol fer la comanda un diumenge a les 22:00 h, ho podeu fer!

Si us ve millor contactar amb un expert/a que us assessori, podeu fer-ho!

I si prefereix veure i tocar el producte al mateix punt de venda, per descomptat, ho pot fer!

L’hostaler/a ja pot comprar com i quan vulgui, escollint a cada moment el canal que més li convingui, i això us permet estalviar temps i proveïdors i, per tant, ser més eficient en la gestió del vostre negoci.

Gabriel Rodríguez, director de Contact Center i e-Commerce de Transgourmet, ho sap bé: “L’omnicanalitat és imparable”. “És un valor que a la nostra companyia tenim molt clar; ens adaptem a les necessitats de cada client perquè compri a l’hora, dia i des del canal que prefereixi”.

Abans, l’hostaleria tenia dues opcions: podia anar als nostres 70 centres GM Cash distribuïts per tot Espanya o utilitzar el servei de lliurament directe al negoci, on un dels nostres comercials s’acostava al restaurant per gestionar la compra. Ara, a més, pot utilitzar el nostre servei d’atenció telefònica o fer aquesta comanda de manera online.

Atenció personalitzada i propera

Gabriel explica que, a qualsevol d’aquests canals, l’hostaler/a sempre rep una atenció personalitzada i propera. “Si vas a un cash, els professionals t’escoltaran i oferiran els productes i els formats que més et convinguin”.

“En el cas d’escollir el servei ‘Anem al teu restaurant’, tenim un vincle entre els agents de televenda, els comercials i els nostres clients, garantint que, independentment del canal que prefereixis (assessor/a, trucada, online), l’assortiment arriba en estat òptim amb uns estàndards de qualitat impecables”.

Prestem un servei d’Atenció al Client Omnicanal. Som un únic equip i aquesta és la clau del nostre èxit”.

I funciona! Gabriel destaca que el seu equip fa més de 3.000 trucades setmanals i més de 1.500 clients/es ja compren a través de la plataforma e-commerce.

Són professionals amb un gran coneixement del producte que es converteixen en persones de confiança de l’hostaler perquè pugui escollir l’assortiment i les solucions gastronòmiques més adequades per a cada restaurant, bar, cafeteria, càtering…

Ràpid, còmode i senzill. Com diu Gabriel, “l’omnicanalitat ho fa fàcil”.

27 de novembre de 2023
Saber más

Varsòvia, Polònia. 30 d’octubre, 2 de la tarda. Set xefs d’Alemanya, Àustria, Espanya, França, Polònia, Romania i Suïssa, al voltant d’una caixa negra. Bromes, preguntes i nervis, prou nervis! Així arrenca “Chefs en Or”, el concurs internacional de cuina organitzat per Transgourmet i la meva primera competició professional!

Estàvem a punt de descobrir quins tres ingredients hauríem d’utilitzar a la recepta que prepararíem l’endemà. L’única cosa que sabíem fins aleshores era que l’ingredient principal seria el pollastre.

Per fi vam aixecar la tapa i allà estaven!:

1) Bimi. Bé! Aquesta mena de bròquil es pot incorporar fàcil a qualsevol recepta. Sense cap problema.

2) Bolets ceps. Perfecte per a la idea que tenia!

3) All negre. Oh, no! Mira que jo tenia ben pensat el meu plat, però… què faig amb aquest all negre? Si té un gust de regalèssia estranyíssim!

En aquell moment el meu cap comença a fer voltes… 15 hores més tard entraríem a cuines i he de veure com incloc aquests tres nous “companys”. Per això compto amb una gran aliada: Rocío Morcillo, formadora d’Hostaleria de Transgourmet Ibèrica. A més, va ser finalista de MasterChef Espanya el 2016, per la qual cosa la seva experiència és fonamental per a mi.

Entre tots dos, vam optar per preparar pollastre i carrabiners en un caneló. Així puc fer servir totes les parts dels dos productes, complint un dels requisits del concurs: residus zero. El caneló anirà acompanyat per una gelatina de carrabiners, cruixent de pollastre i una salseta de bimi. I per a l’entrant, una croqueta de pernil, acompanyada de tàrtar de bolets variats, escuma de ceps i… allioli d’all negre!

El meu objectiu: oferir un plat amb molt de sabor.

L’endemà, l’autobús ens arreplega aviat. Al meu grup, el del matí, competim els participants de Suïssa, Romania, Àustria i Espanya. Estic encantat perquè m’ha tocat tot just el torn que volia. ¡No sé què hauria estat dels meus nervis si hagués hagut d’esperar fins a la tarda!

Perquè jo vaig pensar que aquest concurs seria un esdeveniment senzill, set xefs ficats a les cuines de Transgourmet, fent els seus plats tranquil·lament, però sovint muntatge! Cambres, presentadors, ajudants, espai per al públic… Quan entrem apareixen els meus nervis, que cada vegada es fan més forts: Qui m’envia a mi ficar-me en aquest fregat?

Encara sort que tinc al meu costat l’equip de Transgourmet Ibèrica! L’atenció és brutal, donant-me suport tota l’estona, atents a què necessito i ajudant-me amb l’ansietat i l’aeroport. La meva traductora, Ale, està sempre amb mi i, gràcies a ella, és tot més senzill, no només a cuines, sinó per relacionar-me amb altres concursants, jurat i presentadors. Tinc el millor equip del món!

Tot i els nervis, el temps vola i, sense adonar-me’n, estic presentant el plat. Ara seran els concursants de la tarda els que hagin de bregar amb la seva feina. Jo descansaré fins que arribi l’autobús per a la meva propera cita: la gala de lliurament de premis.

Aquí torna el pessigolleig a l’estómac. I és que quin sarau! L’escenari elegit és espectacular. Tot de blanc i vermell, els colors de Transgourmet. Els presentadors, el menú preparat per a l’ocasió… i arriba el moment de la veritat.

Joos Sutter, president del grup Transgourmet, obre el sobre, veu el nom i fa broma: “¿No serà un error?”. Però jo només vull que arrenqui i digui aquest nom! Finalment anuncia el guanyador. Quina pena! No podia ser. El premi es queda a Polònia. Sé que el meu plat s’ha vist perjudicat per un problema en els temps de l’emplatat del concursant anterior, que ha fet que el meu pollastre quedi una mica ressec. No m’emporto una estatueta, però sí aquest aprenentatge: manejar millor els contratemps que puguin sorgir.

També m’emporto la bona relació amb els jutges de França, Alemanya i Polònia i amb el concursant suís, grans professionals i gent encantadora. A més, he de confessar que el nostre equip va despertar moltes simpaties. Cada vegada que se’ns esmentava, hi havia gent aixecant-se, aplaudint o aclamant. I jo, feliç! Com a anècdota, després de presentar el meu plat davant del jurat, es van començar a sentir crits i aplaudiments que van desconcertar la presentadora que va preguntar: “Què és això? Són els familiars de Raül?”. Però no, no eren ni la meva mare ni la meva germana, que estaven callades i formals. Els crits eren del meu equip Transgourmet. Se’n pot demanar més?

Encara que m’hagués encantat portar-me l’estatueta a casa, m’emporto dues coses de “Chefs en Or”: per una banda, el suport de l’equip de Transgourmet Ibèrica, pendents de la meva família i de mi en tot moment i, per altra banda, haver-hi provat per primera vegada la sensació de competir cuinant.

Ara, a toro passat, ja he canviat aquest “qui m’envia a mi ficar-me en aquest fregat?” per “repetiria amb els ulls tancats”.

27 d'octubre de 2023
Saber más

“Per emportar, si us plau!”. Apostem a que escoltis diverses vegades al dia aquesta frase en el teu negoci d’hostaleria. I no només per l’auge dels take away, sinó perquè la teva clientela es va apuntant cada vegada més a treure’s a casa l’aliment que li ha sobrat a taula.

Això té repercussions immediates a la llista de compra de bars i restaurants, ja que apareix un nou element per tenir en compte: els envasos.

I aquí ve el dilema, quin triar? Perquè, a més de diferents tipus de recipients (taperes, boles, caixes…), hi ha també molts materials on escollir, especialment entre els ecològics, compostables i biodegradables que estan enganxant fort i que és una opció responsable i amigable amb el medi ambient.

Com que ni tots els negocis són iguals, ni tots els clients volen el mateix, hi ha una gran varietat de recipients i utensilis perquè triïs el que millor encaixi a les teves necessitats. Aquí hi ha algunes opcions!

  • Si tens una d’aquestes cafeteries on la clientela prefereix treure’s el cafè calentet, opta per agitadores de fusta i gots que protegeixen de la calor i eviten que es cremin les mans.
  • Si els teus consumidors/es són dels que surten de la seva classe de pilates o ioga amb un batut de fruites ben saludable, una bona opció són palletes i gots de cartró.
  • Si ets dels que abasteix de menjar les oficines del voltant o salves el sopar de compradors famolencs després d’una jornada llarguíssima de treball, pots oferir-los coberts de fusta, caixes de cartró, bols de canya de sucre o tarteres d’alumini, entre d’altres.
  • Per a dies de futbol, ​​aposta per gots amb vora doble per evitar que es vessi l’escuma de la cervesa, més baixos i amples si beuran a glopets o gots de xarrup per prendre’ls-los d’una vegada.
  • O, simplement, per a consumidors/es, que arriben tard a la cita, salveu-los amb un bocata en una bossa de paper reciclat i patates fregides en paperines.

 

Això sí, a l’hora d’escollir un o altre envàs, recorda que, a partir de l’1 de gener de 2023, és obligatori cobrar als consumidors/es pels productes de plàstic d’un sol ús, com ara gots i els recipients per a aliments com a caixes. A més, segons la Llei 7/202, cal indicar-ne el preu de forma explícita en el rebut de compra.

I com ja saps, estan prohibits altres productes plàstics d’un sol ús: plats i coberts com a forquilles i culleres, agitadors de begudes (com els que fem servir per remoure el cafè), recipients per a begudes i aliments de poliestirè, bastonets de cotó i palletes .

Com veus, tot un món nou amb molt per triar! I a GM Cash treballem contínuament per oferir un assortiment actualitzat a les noves tendències del mercat, però sense renunciar a la qualitat. Per això, us proposem una àmplia selecció d’envasos, que a més són fàcils de transportar i mantenen les propietats de les begudes i dels aliments durant el camí, cosa que la vostra clientela us agrairà. Promès!

Enllaç al catàleg complet aquí

5 de setembre de 2023
Saber más

Ara que l’estiu dóna els seus últims cops de cua i la tardor treu el cap, entrem en el ja tradicional moment de transició. Comença aquesta època en què un no sap si treure la caçadora o posar-se les sandàlies, si seguir amb el gaspatxo o començar amb els guisats.

L’hostaleria es troba amb el mateix dilema: esgotar els aliments d’estiu que continuen tenint protagonisme o donar la benvinguda als que anuncien el canvi de temporada? La solució és aprofitar la diversitat de productes i utilitzar el millor de les dues estacions.

Rocío Morcillo, formadora d’Hostaleria de Transgourmet Ibèrica i concursant finalista de Masterchef, ens ajuda a aconseguir una combinació òptima: “Després de les vacances, la clientela sol demanar plats lleugers perquè busquen compensar els excessos de l’estiu i començar a cuidar-se més. Per això , les amanides són perfectes”. Però ens aconsella: “No ens quedem amb la clàssica d’enciam; podem elaborar-les amb llegums, un producte molt de temporada, ja que a la tardor comença l’època de dos aliments molt versàtils com les llenties i els cigrons “.

Un altre aliat dels restaurants és el salmorejo, “recordeu que aquestes setmanes tenim els tomàquets més dolços de l’any. És el moment d’aprofitar-los”, explica la nostra xef.

I també hi ha els bolets. Al setembre comença la temporada a algunes regions d’Espanya, com Astúries, el País Basc, Andalusia o Madrid. Boletus, rovellons, bolets de card i xampinyons són els que més sol demanar la clientela.

Una altra opció perfecta és començar a treure partit a l’albergínia. “Podem gaudir del seu punt òptim entre octubre i abril. I una forma ideal de servir-la és arrebossada amb mel, ja sigui com a primer plat o com a tapa per compartir”, suggereix Morcillo.

Pel que fa a les fruites, “podem esprémer l’ús de les més estiuenques i refrescants, que en poc temps no deixaran de ser de temporada. Què millor que la síndria o el meló per a aquestes amanides, gaspatxos o fins i tot batuts?”, afegeix.

Tot i això, setembre és sinònim de verema, per la qual cosa el raïm comencen a prendre protagonisme. “Hi ha centenars de maneres d’oferir-les al teu establiment: al natural, en suc, broquetes…”, explica Rocío.

I si vols sorprendre els teus clients amb unes postres diferents, pots optar per fer servir aquest suc de raïm per macerar una altra fruita molt nostra: la magrana. De setembre a gener, podràs incorporar-la tant a les postres com acompanyant amanides o plats principals.

La disponibilitat d’aquests aliments variarà segons les regions, ja que cada àrea gaudeix de les pròpies especialitats i productes locals. Però en aquesta època de xancletes i caçadora, a Gros Mercat volem ajudar-te a omplir el rebost del teu negoci amb el millor dels dos mons.

×ATENCIÓ: Cookies no configurades en l'idioma actual. Revisa la teva configuració al plugin, gràcies!