El blog dels professionals de l’hostaleria

Entre Plats vol ser l’espai on els restaurants, bars, cafeteries, col·lectivitats, hotels… trobeu informació útil sobre el sector i les últimes tendències per als vostres negocis. Un blog per a tots/es, amb molt de debat i participació. En marxa!

Categories:
18 de juny de 2024
Saber más

A l’estiu pugen les temperatures i augmenta la demanda de productes? L’hostaleria disposa “d’opcions fresques” per assumir el repte amb èxit: els aliments congelats!

El nostre gerent de Compres de Congelats, Adan Gifre, ens explica els seus beneficis per a bars i restaurants: “És convenient comprar productes congelats a qualsevol època de l’any, però durant els mesos d’estiu, encara més”. Anem a veure perquè!

  1. Sempre disponibles

Si tens congelats, tens fruites, verdures, carns i peixos en qualsevol moment. I si faltés matèria primera per causes com una séquia, problemes logístics o escassetat en els caladors, el xef pot continuar oferint els seus plats típics perquè tenen els ingredients congelats. Estan disponibles tot l’any!

  1. Estalvi econòmic

El preu dels productes congelats sol ser més estable. A més, a l’estiu amb la calor, els ingredients frescos tenen una vida útil més limitada i existeix major risc que es facin malbé. Això suposaria una pèrdua econòmica. Per a això, per a Adan, “tenir una reserva d’aliments congelats és vital per a un restaurant”.

  1. Control de les existències

A més, molts dels productes venen empaquetats en porcions, la qual cosa permet un millor control de les existències. Un exemple és el pa, que a GM Cash ho oferim en mides petites i formats com xapata, entrepans, baguets, puces, panets, hamburgueses, frànkfurts… per a aquells restaurants que tenen poc espai a les seves càmeres. “Així se’ls permet descongelar-ho a demanda i no tirar mai res”.

  1. Menús més ràpids i eficients

En moltes ocasions no és necessari esperar que els ingredients es descongelin, perquè molts estan precuits o llestos per cuinar i això els hi estalvia temps i esforç als xefs durant la preparació dels menús. “El cuiner/a pot fer un sofregit de manera ràpida sense que els seus plats perdin sabor o qualitat”.

  1. Molts productes i molt bons

La varietat d’aquest tipus d’aliments ha augmentat en els últims anys. Ara tenim carns, peixos, verdures, plats precuinats i fins i tot postres… “Als nostres centres oferim gelats, pastís, bescuit, coulants, trufes, profiteroles… L’oferta és enorme! “I tots aquests compleixen amb uns estàndards de qualitat màxima, ens explica Adan.

I com a curiositat, sabíeu que hi ha peixos que es congelen a bord del vaixell, a ultramar? “Són productes molt purs, molt frescos, que tenen gust d’acabats de pescar. A més, són aliments molt segurs alimentàriament parlant, ja que han sigut congelats al moment de ser capturats i, d’aquest mode, s’elimina l’anisakis”.

“A mi m’encanta el pop natural que tenim als nostres cash, és un altre nivell”, ens recomana el nostre gerent.

I que passa amb les guinguetes a l’estiu? En tenir molt poc espai a les seves càmeres, són molt fans dels finger food congelats (menjar que es menja amb les mans), i per això venen als nostres centres a comprar pràcticament cada dia.

Està clar quina és l’opció més fresca de l’hostaleria a l’estiu!

5 de setembre de 2023
Saber más

Ara que l’estiu dóna els seus últims cops de cua i la tardor treu el cap, entrem en el ja tradicional moment de transició. Comença aquesta època en què un no sap si treure la caçadora o posar-se les sandàlies, si seguir amb el gaspatxo o començar amb els guisats.

L’hostaleria es troba amb el mateix dilema: esgotar els aliments d’estiu que continuen tenint protagonisme o donar la benvinguda als que anuncien el canvi de temporada? La solució és aprofitar la diversitat de productes i utilitzar el millor de les dues estacions.

Rocío Morcillo, formadora d’Hostaleria de Transgourmet Ibèrica i concursant finalista de Masterchef, ens ajuda a aconseguir una combinació òptima: “Després de les vacances, la clientela sol demanar plats lleugers perquè busquen compensar els excessos de l’estiu i començar a cuidar-se més. Per això , les amanides són perfectes”. Però ens aconsella: “No ens quedem amb la clàssica d’enciam; podem elaborar-les amb llegums, un producte molt de temporada, ja que a la tardor comença l’època de dos aliments molt versàtils com les llenties i els cigrons “.

Un altre aliat dels restaurants és el salmorejo, “recordeu que aquestes setmanes tenim els tomàquets més dolços de l’any. És el moment d’aprofitar-los”, explica la nostra xef.

I també hi ha els bolets. Al setembre comença la temporada a algunes regions d’Espanya, com Astúries, el País Basc, Andalusia o Madrid. Boletus, rovellons, bolets de card i xampinyons són els que més sol demanar la clientela.

Una altra opció perfecta és començar a treure partit a l’albergínia. “Podem gaudir del seu punt òptim entre octubre i abril. I una forma ideal de servir-la és arrebossada amb mel, ja sigui com a primer plat o com a tapa per compartir”, suggereix Morcillo.

Pel que fa a les fruites, “podem esprémer l’ús de les més estiuenques i refrescants, que en poc temps no deixaran de ser de temporada. Què millor que la síndria o el meló per a aquestes amanides, gaspatxos o fins i tot batuts?”, afegeix.

Tot i això, setembre és sinònim de verema, per la qual cosa el raïm comencen a prendre protagonisme. “Hi ha centenars de maneres d’oferir-les al teu establiment: al natural, en suc, broquetes…”, explica Rocío.

I si vols sorprendre els teus clients amb unes postres diferents, pots optar per fer servir aquest suc de raïm per macerar una altra fruita molt nostra: la magrana. De setembre a gener, podràs incorporar-la tant a les postres com acompanyant amanides o plats principals.

La disponibilitat d’aquests aliments variarà segons les regions, ja que cada àrea gaudeix de les pròpies especialitats i productes locals. Però en aquesta època de xancletes i caçadora, a Gros Mercat volem ajudar-te a omplir el rebost del teu negoci amb el millor dels dos mons.

Saber más

Els hàbits de consum dels nostres clients estan canviant! I a Gros Mercat estem al costat dels professionals de l’hostaleria per ajudar-vos.

Ara els consumidors i les consumidores demanem cada cop més aliments i begudes bío, naturals i respectuosos amb el medi ambient. Per això, hem incorporat al nostre assortiment la marca Natura, una gamma de productes ecològica i segura, composta per més de 100 referències elaborades d’acord amb els estàndards més alts de qualitat i transparència en la seva producció.

Olis i vinagres, farines, salses, arrossos, pastes i llegums, vins, cafès i infusions, sucre, confitures i xarops… un ampli assortiment de productes per crear un menú complet, que els professionals podeu incorporar ja a les vostres cuines.

Així marcareu la diferència als bars, restaurants i cafeteries. Incloure els productes de Natura a les vostres receptes i menús us permetrà oferir als clients una experiència gastronòmica més enriquidora, respectant les propietats dels ingredients, i amb un sabor més autèntic i una qualitat superior, ja que es produeixen en condicions naturals, evitant els químics artificials.

I a preus assequibles! És fàcil localitzar-los. Als nostres centres Gros Mercat els reconeixeràs pel segell de la Unió Europea d’“agricultura ecològica”.

Un sector per créixer

El consum de productes ecològics a Espanya, segons l’associació professional espanyola de la producció ecològica (Ecovalia), ha augmentat gairebé un 13% del 2020 al 2022. Segons aquestes dades, a casa comprem sobretot aliments d’origen vegetal, principalment fruita (14 %) i hortalisses (10%), i un 36% de productes d’origen animal, fonamentalment carn (27%).

Tot i això, aquest sector té molt marge encara per créixer. I suposa una gran oportunitat per a l’hostaleria!

I amb Natura, a Gros Mercat estem preparats per donar suport als professionals en el seu repte de convertir-se en els grans aliats dels consumidors que demanen una alimentació saludable i respectuosa amb els recursos naturals.

#fetsenllocdeparaules

22 de maig de 2023
Saber más

El Dia Internacional dels Treballadors i Treballadores, que celebrem al començament d’aquest mes, ens recorda que “la clau perquè els negocis funcionin són les persones”. Un missatge que el nostre director general, Lluís Labairu, també va destacar a la XI Trobada Gran Consum d’Alimarket davant dels més de 300 representants de les principals empreses del sector i de la indústria de l’alimentació.

A GM Cash, així ho creiem fermament; sabem que el nostre “personal base” és el pilar que sustenta la nostra companyia. Perquè Sonia, carnissera del cash d’Eivissa, sap exactament què busca la nostra clientela quan va a comprar; Patricia, reposadora al de Girona, sempre està atenta que no falti producte a les prestatgeries i d’ajudar algun consumidor@ desorientat/ada, i al Juan, responsable de moll a Sant Boi, no se li passa l’arribada al centre de cap mercaderia i de rebre els transportistes amb la professionalitat que es mereixen.

Sonia, Patricia i Juan, juntament amb tots els seus companys i companyes, són la cara visible dels 70 GM Cash. Són els que viuen el contacte directe amb els clients i, per tant, els que aconsegueixen fidelitzar-los; són els que posen en pràctica diàriament l’estratègia de la nostra companyia; els que transmeten els valors corporatius; els ambaixadors al carrer de la nostra imatge; els que donen confiança…

En definitiva, allò que aconsegueixen complir cada dia la missió de GM Cash: donar el millor servei a l’hostaleria.

I, per això, a la companyia posem especial èmfasi en la importància de cuidar-los. Perquè sabem com n’és d’important que estiguin bé, que somriguin, que els escoltem, que coneguem les seves opinions, aspiracions i, fins i tot, pors. Que compartim la visió del grup Transgourmet: “Junt@s cap al cim”.

El nostre sector està en canvi constant i, per complir els objectius estratègics marcats, GM Cash aposta clarament per la tecnologia, la digitalització, la sostenibilitat, l’omnicanalitat, la logística… Però no se’ns oblida la clau: ser un negoci de persones per a persones.

×ATENCIÓ: Cookies no configurades en l'idioma actual. Revisa la teva configuració al plugin, gràcies!