Vés al contingut

El blog dels professionals de l’hostaleria

Entre Plats vol ser l’espai on els restaurants, bars, cafeteries, col·lectivitats, hotels… trobeu informació útil sobre el sector i les últimes tendències per als vostres negocis. Un blog per a tots/es, amb molt de debat i participació. En marxa!

Categories:
9 de maig de 2025
Saber más

T’imagines un soci que, no només et porta productes al teu negoci, optimitza la teva carta, t’estalvia temps i t’ofereix rendibilitat? Això és el que en Francisco Javier González i més de 370 assessors comercials de Transgourmet poden fer per tu.

Acompanyem al nostre company durant una jornada per conèixer com els assessors de Food Service ajuden l’hostaleria a superar els seus reptes diaris amb solucions a mesura i un tracte molt, molt proper.

Tot prepara’t des del GM Cash
A les 8:30, mentre Cadis es desperta, en Javi arriba al seu centre GM Cash corresponent. Revisa les rutes de la jornada amb detall, assegurant-se que tot estigui llest. “Cada detall és important”, fa broma. I en 15 minuts surt decidit al carrer amb la missió de garantir que restaurants, bars i cafeteries de Chiclana de la Frontera estiguin llestos per preparar un nou dia.

Escoltar sempre al client/a
La primera parada és un bar a Chiclana Costa. En Javi demana un cafè i seu a la barra, observant la carta, els clients i el ritme del local. “No venc, escolto”, diu. L’hostaler li explica que busca una alternativa econòmica per a les seves tapes de carn. En Javi li proposa una peça de cap de mort de vedella, perfecta per a wok, que redueix costos i eleva la qualitat. “Prova-la, els teus clients ho notaran”, assegura amb un somriure. El propietari s’apunta la comanda, i en Javi es marca un punt: una nova solució pel teu negoci!

Les comandes, sense errors
Arriba un moment clau: un restaurant nou confia en ell per a la seva primera comanda. “El servei ha de ser perfecte”, diu en Javi. Ha coordinat amb el repartidor perquè el producte es trobi en un estat impecable i tot es col·loqui on el client ho vol. Quan visita el local, demana: “Què tal el lliurament, el producte, el tracte?”. “Excel·lent. Fins i tot em van organitzar la cambra”, respon l’hostaler, encantat.

Idees fresques per a menús/cartes
Al migdia, en Javi visita un gastrobar. Porta novetats: nous productes de xarcuteria, molt versàtils, i postres que simplifiquen la cuina. “Aquestes solucions estalvien hores i pugen el tiquet mig”, explica a la xef. El nostre assessor també ajuda a revistar l’estoc del negoci assegurant-se que tot estigui en ordre i li explica algunes promocions. La xef li demana un extra de xarcuteria i agraeix les noves idees.

Solucionant problemes a temps real
Una trucada canvia la ruta: el client del cap mort de vedella pregunta com tallar-la per a wok. En Javi arriba al restaurant, talla la peça i ensenya a l’hostaler a fer talls fins i sucosos. “Així el teu plat de wok serà un èxit”, diu. El client prova el tall i somriu: “Això és el que necessitava!”.

Transparència que marca la diferència
De tornada al centre GM Cash, en Javi prepara les comandes del matí i coordina amb el call center les compres que els clients han fet per telèfon, per WhatsApp o a través de la plataforma de comerç electrònic. Si falta algun producte, avisa a l’hostaler/a i proposa alternatives perquè no falti de res en el negoci. “La transparència és la nostra carta guanyadora”, assegura.

Amb la fi de la jornada, queda clar que en Javi és molt més que un assessor comercial. “Els negocis confien en nosaltres perquè saben que, davant de qualsevol necessitat, dubte o imprevist, sempre estem disponibles”, afirma. A l’equip tenim una frase que ho resumeix tot: “Si no ho aconsegueix Transgourmet, no ho aconsegueix ningú”.

13 de març de 2024
Saber más

Març ens porta la Setmana Santa, el canvi d’hora, la primavera… i, per descomptat, nous aliments frescos i de temporada!

És el moment perquè l’hostaleria renovi les verdures de les cartes i els menús. I s’agraeix l’opinió d’un expert que ens guiï a escollir les millors opcions. Perquè no sempre és fàcil seleccionar un bon producte! Per això, hem preguntat a Joan Baró, director de Compres de producte fresc de Transgourmet, per les verdures que ens recomana comprar aquesta temporada i com triar-ne les millors. “En aquesta ocasió, em decanto pels porros, les albergínies i les mongetes tendres, que ara estan al punt!”.

“Frescura, maduresa, olor, color… Aquests són els meus consells per encertar a la selecció”:

Porros

  1. Escull porros amb tiges fermes i gruixudes, perquè t’indica que són fresques i que estan en bon estat.
  2. Pressiona, a més, la part blanca; assegura’t que sigui ferma, però no massa dura.
  3. Evita els molt grans, ja que són més fibrosos i tenen menys sabor.
  4. I observa la base: ha de ser blanca i uniforme.

 

Albergínies

  1. Compra les albergínies que siguin fermes i suaus al tacte. Sense arrugues ni abonyegaments.
  2. Observa que llueixin brillants i sense taques.
  3. Escull albergínies de mida mitjana o gran, les petites solen ser més amargues.
  4. I evita les excessivament pesades, normalment estan massa madures.

 

Mongetes verdes

  1. Busca mongetes verdes fresques i de color brillant. Evita les verdes opaques.
  2. Para atenció a la mida, tria mongetes mitjanes i uniformes per aconseguir una cocció similar.
  3. Comprova que la textura sigui ferma i cruixent.
  4. I fa olor les mongetes abans de comprar-les. Les millors són les fresques i suaus.

 

També et pots passar per alguns dels 70 centres GM Cash i els nostres experts en frescos t’ajudaran a donar sabor als teus menús.

Ara sí que estem preparats per ser els millors de la temporada!

5 de febrer de 2024
Saber más

El carnaval es viu al carrer, se celebra al carrer i, per tant, es menja i es beu al carrer. Per això, l’hostaleria de moltes zones d’Espanya canvia durant aquests dies les rutines, i el menú de taula se substitueix per les tapes i les racions.

El nostre expert Félix Cecilia ho sap molt bé, ja que és gerent del nostre centre GM Cash de Cadis, una de les ciutats més lliurades al carnaval!

En aquest article ens explica les tres claus perquè restaurants, bars i cafeteries ofereixin un bon servei als seus clients/es, mentre que gaudeixen de les disfresses, les màscares i les comparses.

  1. Preparar plats fàcils de consumir a l’aire lliure

“Proposem focalitzar l’assortiment en embotits, carns com a pollastre o llom de porc, amanides, fregits de peix i la socorreguda truita. Després, a cada zona geogràfica, ho prepararan de maneres diferents segons la seva tradició gastronòmica”.

“Per exemple, a l’hostaleria de Cadis, el típic aquests dies és treure les barres fora dels establiments i oferir peixet fregit, llardons, carn metxada o el famós ‘serraret’, un muntadet de cinta de llom o pollastre amb pernil i pebrot fregit”.

  1. Ajudar el consumidor/a amb envasos “per emportar”

“És convenient que els negocis disposin d’envasos d’un sol ús com safates, plats, cons o recipients amb tapa. L’important és que siguin còmodes de portar per als clients i que el menjar mantingui la qualitat i el sabor; és a dir, cobrir les necessitats amb garanties”.

  1. Tenir un bon servei de subministrament de productes

“Amb el carnestoltes, la demanda en alguns llocs es multiplica, però els restaurants no tenen prou capacitat per emmagatzemar els productes extra d’aquests dies, sobretot els frescos, que necessiten unes condicions específiques per mantenir la temperatura i el seu cicle de conservació” .

“Per això, és important tenir una òptima plataforma de distribució d’alimentació i begudes que lliuri a cada negoci les comandes sempre que ho necessitin, garantint, sobretot, que els productes frescos arribin en estat òptim”.

Al GM Cash de Cadis ja ha començat el carnaval

Les jornades aquests dies al nostre centre de Cadis són més intenses que de costum. “Estem preparats per respondre a aquest augment de demanda amb agilitat i qualitat”.

“Si els hostalers/es vénen al cash, hem augmentat l’assortiment de begudes, com cerveses i vi dolç, i els productes frescos que més demanen: el peix i el lluç han passat a un segon pla i, com deia anteriorment, els aliments estrella són el adob, els seitons, el xoco, la carn metxada, el pollastre…”.

“Si ens sol·liciten portar-lo al seu restaurant directament, organitzem rutes una, dues o, fins i tot, tres cops per setmana. Som la plataforma de distribució”.

“L’objectiu és donar el millor servei possible a l’hostaleria, perquè els seus clients només es dediquin a gaudir del carnaval”.

22 de desembre de 2023
Saber más

Arriba el Nadal i l’època més intensa de l’hostaleria. Aquest any tres experts de GM Cash us proposen oferir menús de qualitat amb un toc d’innovació. La tendència és combinar tradició i novetat al teu restaurant.

Aquests són els nostres tres imprescindibles i les seves varietats:

1) Embotit. Amb el pernil no podem fallar. Per això, hem acudit a Antonio López de la Nieta, el nostre gerent de Compres de Xarcuteria, que ens ha ensenyat “els seus trucs infal·libles per detectar un bon producte ibèric”. Pren nota de les recomanacions:

– Fixa’t en el precinte de plàstic de la peülla. Si no ho porta, no és ibèric.

– Observa la forma: ha de ser estilitzada i allargada, sense anomalies.

– Examina el desgat de la peülla, que indicarà si el porc ha gaudit passejant molt pel camp.

– Posa atenció a la cansalada: ha de ser daurat i brillant, rugós, tou i untuós.

– Llegiu bé l’etiqueta: pot ser negra, vermella, verda o blanca.

2) Celler. El vi és un altre convidat indispensable per dinars i sopars de Nadal. L’àmplia varietat del mercat ens pot dificultar l’elecció. Per això, Dámaso Peinado, el nostre gerent de Compres de Vins i Caves, ens recomana el secret per tenir un bon celler aquests dies.

– La proximitat està de moda. Combina les reconegudes referències nacionals i internacionals amb vins locals especials, destacant-ne l’elaboració artesanal i la responsabilitat ambiental en la seva producció.

– Innova amb algun vi especial per a les postres.

– Completa el teu celler amb begudes amb alta graduació; en aquesta època enganxen fort els destil·lats càlids, com el whisky, rom o conyac. Pots innovar, afegint elements que en realcin el sabor, com el cacau, cafè, canyella o vainilla.

3) Dolços. El sector del torró és el que combina millor tradició amb innovació. I el nostre gerent de Compres, Antonio Orozco, ens explica que la clientela continua demanant els sabors clàssics, però també cerca l’originalitat de les noves receptes. Aquí van algunes idees del nostre expert de GM Cash per encertar amb tothom:

– Sorprèn amb una taula de torrons amb sabors de gingebre, te matxa, pastanaga, mango. Fins i tot de xuclachups, pernil serrà o vermut amb patates!

– Alegra als més atrevits amb torrons de cervesa, gintònic, whisky, rom, fins i tot, de caipirinya.

– Presenta opcions més saludables com els productes bío 100%, sense conservants ni colorants. Hi ha marques que tenen collita pròpia d’ametlles, on preval la sostenibilitat del cultiu

– Combina les tauletes tradicionals amb els nous formats, com els monodosis o els sticks (pals), en funció del que demana la teva clientela.

Antonio Orozco ens recorda que aquests tres imprescindibles els pots trobar als tradicionals lots nadalencs en forma de cistelles, safates, baguls… amb combinacions de begudes, xarcuteria, conserves i dolços. “A més, aquest any hem volgut incorporar dues novetats per respondre a tots els gustos: una cistella vegana i una altra sense alcohol”, afegeix.

La cistella porra per organitzar un sorteig al teu establiment és una altra bona opció.

Perquè la Grossa també pot caure al teu restaurant aquest Nadal gràcies a GM Cash!

×ATENCIÓ: Cookies no configurades en l'idioma actual. Revisa la teva configuració al plugin, gràcies!