Vés al contingut

El blog dels professionals de l’hostaleria

Entre Plats vol ser l’espai on els restaurants, bars, cafeteries, col·lectivitats, hotels… trobeu informació útil sobre el sector i les últimes tendències per als vostres negocis. Un blog per a tots/es, amb molt de debat i participació. En marxa!

Categories:
9 de maig de 2025
Saber más

T’imagines un soci que, no només et porta productes al teu negoci, optimitza la teva carta, t’estalvia temps i t’ofereix rendibilitat? Això és el que en Francisco Javier González i més de 370 assessors comercials de Transgourmet poden fer per tu.

Acompanyem al nostre company durant una jornada per conèixer com els assessors de Food Service ajuden l’hostaleria a superar els seus reptes diaris amb solucions a mesura i un tracte molt, molt proper.

Tot prepara’t des del GM Cash

A les 8:30, mentre Cadis es desperta, en Javi arriba al seu centre GM Cash corresponent. Revisa les rutes de la jornada amb detall, assegurant-se que tot estigui llest. “Cada detall és important”, fa broma. I en 15 minuts surt decidit al carrer amb la missió de garantir que restaurants, bars i cafeteries de Chiclana de la Frontera estiguin llestos per preparar un nou dia.

Escoltar sempre al client/a

La primera parada és un bar a Chiclana Costa. En Javi demana un cafè i seu a la barra, observant la carta, els clients i el ritme del local. “No venc, escolto”, diu. L’hostaler li explica que busca una alternativa econòmica per a les seves tapes de carn. En Javi li proposa una peça de cap de mort de vedella, perfecta per a wok, que redueix costos i eleva la qualitat. “Prova-la, els teus clients ho notaran”, assegura amb un somriure. El propietari s’apunta la comanda, i en Javi es marca un punt: una nova solució pel teu negoci!

Les comandes, sense errors

Arriba un moment clau: un restaurant nou confia en ell per a la seva primera comanda. “El servei ha de ser perfecte”, diu en Javi. Ha coordinat amb el repartidor perquè el producte es trobi en un estat impecable i tot es col·loqui on el client ho vol. Quan visita el local, demana: “Què tal el lliurament, el producte, el tracte?”. “Excel·lent. Fins i tot em van organitzar la cambra”, respon l’hostaler, encantat.

Idees fresques per a menús/cartes

Al migdia, en Javi visita un gastrobar. Porta novetats: nous productes de xarcuteria, molt versàtils, i postres que simplifiquen la cuina. “Aquestes solucions estalvien hores i pugen el tiquet mig”, explica a la xef. El nostre assessor també ajuda a revistar l’estoc del negoci assegurant-se que tot estigui en ordre i li explica algunes promocions. La xef li demana un extra de xarcuteria i agraeix les noves idees.

Solucionant problemes a temps real

Una trucada canvia la ruta: el client del cap mort de vedella pregunta com tallar-la per a wok. En Javi arriba al restaurant, talla la peça i ensenya a l’hostaler a fer talls fins i sucosos. “Així el teu plat de wok serà un èxit”, diu. El client prova el tall i somriu: “Això és el que necessitava!”.

Transparència que marca la diferència

De tornada al centre GM Cash, en Javi prepara les comandes del matí i coordina amb el call center les compres que els clients han fet per telèfon, per WhatsApp o a través de la plataforma de comerç electrònic. Si falta algun producte, avisa a l’hostaler/a i proposa alternatives perquè no falti de res en el negoci. “La transparència és la nostra carta guanyadora”, assegura.

Amb la fi de la jornada, queda clar que en Javi és molt més que un assessor comercial. “Els negocis confien en nosaltres perquè saben que, davant de qualsevol necessitat, dubte o imprevist, sempre estem disponibles”, afirma. A l’equip tenim una frase que ho resumeix tot: “Si no ho aconsegueix Transgourmet, no ho aconsegueix ningú”.

4 d'abril de 2025
Saber más

Que necessita un hostaler/a per aprofitar el màxim la Setmana Santa? Com garanteixen els negocis una oferta atractiva i de qualitat sense que els costos s’encareixin?

Parlem amb Fernando Sánchez, gerent del GM Cash de Valladolid, ciutat que concentra a milers de turistes i locals aquests dies al voltant de la devoció i a la gastronomia. Ens trobem a les millors mans per conèixer les claus d’aquesta temporada a l’hostaleria!

1.Planificació

El nostre expert i el seu equip tenen com a primer objectiu facilitar a restaurants i bars la planificació i optimització de les seves compres. “Al nostre centre hem seleccionat curosament els productes més demanats i incrementem el nostre estoc un 15%, assegurant així la disponibilitat i l’eficiència en el subministrament. Volem que tots els negocis estiguin ben assortits quan la clientela comenci a multiplicar-se.”

2.Menjar tradicional

Com a proposta especial, han preparat un fulletó per a Setmana Santa que potencia els productes frescos i inclouen ingredients típics com cigrons i mongetes; llom de bacallà; bunyols, també de bacallà; costelles de porc, i patates.

“Durant aquestes dates aconsellem als hostalers/es apostar pels plats tradicionals; un petit gir a la carta durant uns dies, que agraeixen els comensals, que busquen provar aquests plats”.

3.La importància de la tapa

La millor opció és oferir-los en forma de tapa, sempre mantenint l’essència de la gastronomia local: “cassolada d’espinacs amb cigrons o altres llegums; “torrijas”; bacallà preparat de mil formes diferents, per exemple, amb tomàquet o la famosa “tajada” de bacallà fregida…”.

4.Formats ràpids

Per respondre amb rapidesa a l’alta demanda, és clau que les cuines optin per solucions gastronòmiques fàcils i eficaces de portar. En Fernando ens aconsella els productes que no requereixen llargues coccions com, per exemple, els llegums ja cuinats.

I, per descomptat, tot en format hostaleria en funció de la mida de restaurants i bars. “En el cas del bacallà, oferim en versió fresca salada una gran varietat de peces des de 250 grams a un kg. També tenim el de 2 kg, congelat, perfecte per a grans quantitats”.

5.Comprar com i on vulguis

L’hostaler/a no només ha de tenir la possibilitat de comprar quan i com vulgui. El nostre expert ens indica com a GM Cash els professionals poden acudir al centre i comprar directament o també realitzar la comanda pel canal de e-commerce, a través dels companys de televenda o amb els mateixos assessors comercials que els visiten periòdicament.

“És el nostre servei exclusiu de food service per a l’hostaleria, que els hi entrega l’assortiment en el mateix negoci en perfecte estat de conservació i en les tres temperatures [sec, fresc i congelat]. Això es tradueix en estalvi de temps i de proveïdors”.

Amb aquests consells, al GM Cash de Valladolid ho tenen clar: “Productes frescos, formats adaptats i planificació adequada són la clau per oferir el millor de la gastronomia típica de la Setmana Santa, mentre s’optimitzen costos i temps de treball”.

I ens recorden també la importància de defensar els plats tradicionals per atraure els comensals que busquen els sabors de sempre. El secret aquests dies es troba en la tradició!

28 de febrer de 2025
Saber más

Són dies de carnaval, i els clients busquen a bars i restaurants més menjar ràpid, més menjar i beure al carrer, més immediatesa, mentre gaudeixen de la festa. I, per descomptat, també busquen plats de bona qualitat!

En aquesta ocasió, ens hem desplaçat fins a Canàries perquè en Juan Domínguez, el nostre gerent general a les illes, ens expliqui com els professionals de la restauració poden ajustar la seva oferta gastronòmica i treure-li el màxim profit al seu negoci durant aquests dies de celebració.

Estem a les millors mans, ja que en Juan ha sigut gerent dels centres cash&carry per a l’hostaleria a Santa Cruz i Adeje!

El nostre expert ho té clar: “En aquesta època s’abandonen els “menús de taula” i se substitueixen per receptes que compleixen les tres ‘s’: el plat ha de ser saciant, saborós i senzill de menjar i de portar”.

Aquestes són les seves recomanacions!

Carn de festa

“Es cuina amb carn de porc tallada a daus i amb “mojos” des del dia anterior. Després, es fregeix i se serveix amb patates fregides a petites safates, ideal per menjar mentre camines”.

“A GM Cash, pots aconseguir la cuixa de porc sencera o trossejada a daus, i llesta per cuinar.”

Broqueta moruna

“És també carn de porc, però aquesta vegada en forma de broqueta. Marinada amb espècies, es cuina a la planxa intercalant trossos de pebrots i ceba”.

“Com fem a la carn de festa, en els nostres centres podem preparar-te la carn; la diferència es troba en la mida dels daus, que en aquest cas són més petits”.

Choripán

“És un xoriço singular, que ja ve especiat: és molt ràpid de cuinar, només s’ha d’obrir en canal i preparar-ho a la graella, perquè no necessita més adob. Quan li apliquem calor i el rostim a la graella, ja deixa anar tot el seu suc i aroma”.

“Durant aquesta època hi ha un pic de vendes d’aquest tipus de xoriço, es multiplica per tres, i per això a GM Cash comencem a fer comandes als nostres proveïdors fins un mes abans”.

Papona

“És una patata poc comuna la resta de l’any: té una mida molt més gran, que es cuina a la brasa embolicada en paper d’alumini. Quan ja està feta, es farceix amb ingredients com la tonyina, blat, carrota i salses”.

Per assegurar les provisions, també ens avancem i fem comandes especials d’aquesta patata tan característica per garantir la seva distribució. Per a la resta d’ingredients, als centres t’oferim els productes en formats específics per a l’hostaleria”.

Tots aquests plats s’acompanyen de pa: xapates, pans per a entrepans, baguetes, puces, mollets, pa d’hamburguesa, de Frankfurt. “Recomanem optar per a la solució congelada, per controlar els costos del restaurant i tenir sempre pa disponible, en funció de la demanda”.

Per carnaval els restaurants també demanen molt de servei. És per això que, a GM Cash “ampliem el food service de dos a tres enviaments setmanals als quatre centres de Canàries. Els negocis també poden realitzar comandes per e-commerce i televenda, assegurant un subministrament ràpid i eficient”.

Més assortit, més servei, més rapidesa… El Carnaval ja és aquí i el sabor està més que servit!

27 de gener de 2025
Saber más

L’Hostaleria es prepara per afrontar un 2025 amb molta qualitat i sabor als seus plats. Ens ho explica Carlos Rodríguez, el nostre xef formador del canal Horeca a GM Cash, amb cinc tendències que marcaran la restauració els pròxims mesos.

  1. Buscarem nous sabors en altres cultures.

“Aquest any, provarem més plats amb influències de països sud-americans com Perú, Xile, Mèxic o l’Equador. Així que prepareu-vos per barrejar productes d’aquestes cultures tan diferents i afegir més picant a les seves receptes, tot i que sense supeditar el sabor”.

“Són tendència les salses com el xipotle [pebrot de jalapa madurat], en la seva versió més o menys picant, perquè el més important és el sabor que dona als àpats.”

“A GM Cash ens hem preparat, per a aquest any, la incorporació de novetats al nostre assortit: aletes picants, pebrots de jalapa farcits, tequeños i salses moderades, que enriquiran l’oferta i aportarà versatilitat als menús de l’Hostaleria”.

  1. Tornarem a demanar més carn

“Els clients tornaran a demanar més carn als restaurants, però no voldran qualsevol producte. Ara demanen qualitat i traçabilitat, no només preus competitius. Volen saber que és el que mengen i d’on prové. És a dir, ve un consum més informat i exigent”.

“Tot i que és una tendència de 2025, la clientela que visita els nostres centres GM Cash sap que sempre entreguem les carns envasades amb informació clara sobre el seu origen i maduració, apostant per talls prèmium”.

  1. Escollim el take away saludable

“Una altra obligació de l’hostaleria aquest 2025 és el take away, que continua creixent, tot i que amb un enfocament més saludable. El perfil de consum és diari amb plats bàsics, senzills i menjar saludable: llegums, verdures bullides, amanides fresques i receptes simples com mandonguilles de vedella o wraps saludables”.

“La rapidesa no ha d’estar renyida per la qualitat. És per això que, l’hostaleria escull dins el nostre assortiment de productes de fàcil manipulació que permetin una cocció més àgil, més ràpida, però sense renunciar als bons aliments”.

“I, per descomptat, potenciem la imatge del menjar utilitzant el nostre embalatge de cartó reciclat”.

 

  1. Demanem ingredients de qualitat

“Si els consumidors/es demanen més qualitat als seus plats, l’hostaleria buscarà ingredients de més nivell. Hem de recuperar els plats senzills, amb millors productes”.

“Si hagués d’escollir, et diria que aquest any alguns dels articles més sol·licitats als nostres GM Cash seran l’oli d’oliva, en la seva versió verge i verge extra, els llegums cuits i frescos, i solucions saludables i de fàcil preparació com els fumats, per exemple, en la versió de bacallà o Colometa, més enllà del típic salmó”.

  1. Quant més aprofitem a la cuina, millor

“A GM Cash estem molt a favor de potenciar el consum de triperia, barra, careta, tripes… per treure el màxim profit als productes i evitar la minva animal. Així que, també responem a les demandes dels consumidors/es que valoren el punt autèntic i sostenible”.

“Als cash, per exemple, també promovem aprofitar les minves. Suggerim a la nostra clientela rentar el producte amb la pell, tallar i tenir minva zero. És una manera de reaprofitar la patata i, a més, és molt bona”.

“I, per suposat, potenciem la imatge del menjar utilitzant el nostre embalatge rebutjable de cartó reciclat”.

Sembla que aquest 2025 serà un any gastronòmicament deliciós!

×ATENCIÓ: Cookies no configurades en l'idioma actual. Revisa la teva configuració al plugin, gràcies!