Vés al contingut

El blog dels professionals de l’hostaleria

Entre Plats vol ser l’espai on els restaurants, bars, cafeteries, col·lectivitats, hotels… trobeu informació útil sobre el sector i les últimes tendències per als vostres negocis. Un blog per a tots/es, amb molt de debat i participació. En marxa!

Categories:
9 de maig de 2025
Saber más

T’imagines un soci que, no només et porta productes al teu negoci, optimitza la teva carta, t’estalvia temps i t’ofereix rendibilitat? Això és el que en Francisco Javier González i més de 370 assessors comercials de Transgourmet poden fer per tu.

Acompanyem al nostre company durant una jornada per conèixer com els assessors de Food Service ajuden l’hostaleria a superar els seus reptes diaris amb solucions a mesura i un tracte molt, molt proper.

Tot prepara’t des del GM Cash
A les 8:30, mentre Cadis es desperta, en Javi arriba al seu centre GM Cash corresponent. Revisa les rutes de la jornada amb detall, assegurant-se que tot estigui llest. “Cada detall és important”, fa broma. I en 15 minuts surt decidit al carrer amb la missió de garantir que restaurants, bars i cafeteries de Chiclana de la Frontera estiguin llestos per preparar un nou dia.

Escoltar sempre al client/a
La primera parada és un bar a Chiclana Costa. En Javi demana un cafè i seu a la barra, observant la carta, els clients i el ritme del local. “No venc, escolto”, diu. L’hostaler li explica que busca una alternativa econòmica per a les seves tapes de carn. En Javi li proposa una peça de cap de mort de vedella, perfecta per a wok, que redueix costos i eleva la qualitat. “Prova-la, els teus clients ho notaran”, assegura amb un somriure. El propietari s’apunta la comanda, i en Javi es marca un punt: una nova solució pel teu negoci!

Les comandes, sense errors
Arriba un moment clau: un restaurant nou confia en ell per a la seva primera comanda. “El servei ha de ser perfecte”, diu en Javi. Ha coordinat amb el repartidor perquè el producte es trobi en un estat impecable i tot es col·loqui on el client ho vol. Quan visita el local, demana: “Què tal el lliurament, el producte, el tracte?”. “Excel·lent. Fins i tot em van organitzar la cambra”, respon l’hostaler, encantat.

Idees fresques per a menús/cartes
Al migdia, en Javi visita un gastrobar. Porta novetats: nous productes de xarcuteria, molt versàtils, i postres que simplifiquen la cuina. “Aquestes solucions estalvien hores i pugen el tiquet mig”, explica a la xef. El nostre assessor també ajuda a revistar l’estoc del negoci assegurant-se que tot estigui en ordre i li explica algunes promocions. La xef li demana un extra de xarcuteria i agraeix les noves idees.

Solucionant problemes a temps real
Una trucada canvia la ruta: el client del cap mort de vedella pregunta com tallar-la per a wok. En Javi arriba al restaurant, talla la peça i ensenya a l’hostaler a fer talls fins i sucosos. “Així el teu plat de wok serà un èxit”, diu. El client prova el tall i somriu: “Això és el que necessitava!”.

Transparència que marca la diferència
De tornada al centre GM Cash, en Javi prepara les comandes del matí i coordina amb el call center les compres que els clients han fet per telèfon, per WhatsApp o a través de la plataforma de comerç electrònic. Si falta algun producte, avisa a l’hostaler/a i proposa alternatives perquè no falti de res en el negoci. “La transparència és la nostra carta guanyadora”, assegura.

Amb la fi de la jornada, queda clar que en Javi és molt més que un assessor comercial. “Els negocis confien en nosaltres perquè saben que, davant de qualsevol necessitat, dubte o imprevist, sempre estem disponibles”, afirma. A l’equip tenim una frase que ho resumeix tot: “Si no ho aconsegueix Transgourmet, no ho aconsegueix ningú”.

30 de juliol de 2024
Saber más

Amb l’arribada de l’estiu, toca revisar la llista de fruites que ofereixes al restaurant. Compra les que es troben al seu millor moment! Pel seu sabor, per les seves propietats i perquè, segurament, les trauràs més rendibilitat en haver-hi una oferta abundant al mercat.

El nostre expert Jordi Solé és operacional de fruita als nostres centres GM Cash i sap com triar les millors: “Cada producte té els seus secrets; quan comprarem, hem de veure, olorar, tocar i provar”.

“Jo sempre recomano les fruites de temporada perquè són de millor qualitat i evitem els llargs transports amb vaixell i emmagatzematge en càmeres que encareixen el producte”.  Guanyem tots/es!

Aquí van alguns trucs per treure aquest estiu el major “fruit” al teu restaurant:

Síndria. “La collita de síndria i meló està sent excel·lent aquest estiu. Així que cal aprofitar-ho!”.

Les millors són les que pesen i en donar-li uns cops secs sonen buides. El més apropiat és emmagatzemar-les en una zona poc il·luminada, fresca i airejada. Així, et poden durar uns 7 dies.

“Per preu, m’enduria la ratllada! Igual que en el cas del meló, la producció a hores d’ara de la temporada ve de Castella-la Manxa. Bona producció!”.

Ús culinari: gaspatxo de síndria fresquet.

Meló. Perquè estiguin bons i dolços, han de pesar força i tenir aigües (línies) a les vores o extrems; Fixa’t bé, perquè com més, millor! Si es conserven a temperatura ambient i en una zona fosca, poden durar entre 7 i 10 dies.

“M’agrada la varietat cantalup; són més petits (de quilo, quilo i mig), però són molt dolços”.

Ús culinari: plat de meló amb encenalls de pernil ibèric.

Préssec. T’enamoren per l’olor! És important que siguin aromàtics i amb la pell llisa. Millor mantenir-los a temperatura ambient perquè conservin el sabor i la textura. Abans de consumir-los, es poden ficar a la nevera perquè, en tastar-ho, doni frescor al paladar.

“El groc és més cruixent i desprèn més sucre, més olor. El vermell és més tou i filós. Ara comença la temporada del préssec d’Aragó, dels més saborosos”.

Ús culinari: amanida d’enciam amb burrata i préssec.

Raïms. Millor que no tinguin llavors ni taques a la pell i amb color brillant. Per a la seva conservació, necessiten temperatura entre 0 i 4 graus a la nevera i sense rentar.

Ara estem en plena temporada de raïms procedents d’Alacant. Són cruixents i molt dolços, com els caramels!”.

Ús culinari: taula de formatges amb granets de raïm.

Maduixes. Com més vermelles i brillants millor.  Són les fruites més delicades, per la qual cosa han d’estar en fred, entre 0 i 4 graus, per prolongar-ne les qualitats i el sabor. I no solen durar més de 2 o 3 dies. En canvi, els gerds i els nabius són més resistents i podrien arribar als 4-5 i 7 dies, respectivament.

“Ara és el moment de les maduixes de Segòvia i Valladolid, cultivades a 800 metres sobre el nivell del mar. Són més petites i granulades, però estan delicioses”.

Ús culinari: pastissos o incorporats a amanides.

I quin és el moment òptim de compra? Sempre recomanem adquirir els productes quan estiguin “forts, poc madurs, perquè es conservin més temps al restaurant abans de servir-los”.

Als nostres centres Gros Mercat, #enveranonoparemos, així que Jordi Solé i la resta de les especialistes en fruites estaran encantats/des d’atendre’t quan ho necessitis.

“Fructifica” el teu restaurant amb aquests consells i triomfa aquest estiu!

18 de juny de 2024
Saber más

A l’estiu pugen les temperatures i augmenta la demanda de productes? L’hostaleria disposa “d’opcions fresques” per assumir el repte amb èxit: els aliments congelats!

El nostre gerent de Compres de Congelats, Adan Gifre, ens explica els seus beneficis per a bars i restaurants: “És convenient comprar productes congelats a qualsevol època de l’any, però durant els mesos d’estiu, encara més”. Anem a veure perquè!

  1. Sempre disponibles

Si tens congelats, tens fruites, verdures, carns i peixos en qualsevol moment. I si faltés matèria primera per causes com una séquia, problemes logístics o escassetat en els caladors, el xef pot continuar oferint els seus plats típics perquè tenen els ingredients congelats. Estan disponibles tot l’any!

  1. Estalvi econòmic

El preu dels productes congelats sol ser més estable. A més, a l’estiu amb la calor, els ingredients frescos tenen una vida útil més limitada i existeix major risc que es facin malbé. Això suposaria una pèrdua econòmica. Per a això, per a Adan, “tenir una reserva d’aliments congelats és vital per a un restaurant”.

  1. Control de les existències

A més, molts dels productes venen empaquetats en porcions, la qual cosa permet un millor control de les existències. Un exemple és el pa, que a GM Cash ho oferim en mides petites i formats com xapata, entrepans, baguets, puces, panets, hamburgueses, frànkfurts… per a aquells restaurants que tenen poc espai a les seves càmeres. “Així se’ls permet descongelar-ho a demanda i no tirar mai res”.

  1. Menús més ràpids i eficients

En moltes ocasions no és necessari esperar que els ingredients es descongelin, perquè molts estan precuits o llestos per cuinar i això els hi estalvia temps i esforç als xefs durant la preparació dels menús. “El cuiner/a pot fer un sofregit de manera ràpida sense que els seus plats perdin sabor o qualitat”.

  1. Molts productes i molt bons

La varietat d’aquest tipus d’aliments ha augmentat en els últims anys. Ara tenim carns, peixos, verdures, plats precuinats i fins i tot postres… “Als nostres centres oferim gelats, pastís, bescuit, coulants, trufes, profiteroles… L’oferta és enorme! “I tots aquests compleixen amb uns estàndards de qualitat màxima, ens explica Adan.

I com a curiositat, sabíeu que hi ha peixos que es congelen a bord del vaixell, a ultramar? “Són productes molt purs, molt frescos, que tenen gust d’acabats de pescar. A més, són aliments molt segurs alimentàriament parlant, ja que han sigut congelats al moment de ser capturats i, d’aquest mode, s’elimina l’anisakis”.

“A mi m’encanta el pop natural que tenim als nostres cash, és un altre nivell”, ens recomana el nostre gerent.

I que passa amb les guinguetes a l’estiu? En tenir molt poc espai a les seves càmeres, són molt fans dels finger food congelats (menjar que es menja amb les mans), i per això venen als nostres centres a comprar pràcticament cada dia.

Està clar quina és l’opció més fresca de l’hostaleria a l’estiu!

2 de maig de 2024
Saber más

Si l’amo d’un restaurant vol fer la comanda un diumenge a les 22:00 h, ho podeu fer!

Si us ve millor contactar amb un expert/a que us assessori, podeu fer-ho!

I si prefereix veure i tocar el producte al mateix punt de venda, per descomptat, ho pot fer!

L’hostaler/a ja pot comprar com i quan vulgui, escollint a cada moment el canal que més li convingui, i això us permet estalviar temps i proveïdors i, per tant, ser més eficient en la gestió del vostre negoci.

Gabriel Rodríguez, director de Contact Center i e-Commerce de Transgourmet, ho sap bé: “L’omnicanalitat és imparable”. “És un valor que a la nostra companyia tenim molt clar; ens adaptem a les necessitats de cada client perquè compri a l’hora, dia i des del canal que prefereixi”.

Abans, l’hostaleria tenia dues opcions: podia anar als nostres 70 centres GM Cash distribuïts per tot Espanya o utilitzar el servei de lliurament directe al negoci, on un dels nostres comercials s’acostava al restaurant per gestionar la compra. Ara, a més, pot utilitzar el nostre servei d’atenció telefònica o fer aquesta comanda de manera online.

Atenció personalitzada i propera

Gabriel explica que, a qualsevol d’aquests canals, l’hostaler/a sempre rep una atenció personalitzada i propera. “Si vas a un cash, els professionals t’escoltaran i oferiran els productes i els formats que més et convinguin”.

“En el cas d’escollir el servei ‘Anem al teu restaurant’, tenim un vincle entre els agents de televenda, els comercials i els nostres clients, garantint que, independentment del canal que prefereixis (assessor/a, trucada, online), l’assortiment arriba en estat òptim amb uns estàndards de qualitat impecables”.

Prestem un servei d’Atenció al Client Omnicanal. Som un únic equip i aquesta és la clau del nostre èxit”.

I funciona! Gabriel destaca que el seu equip fa més de 3.000 trucades setmanals i més de 1.500 clients/es ja compren a través de la plataforma e-commerce.

Són professionals amb un gran coneixement del producte que es converteixen en persones de confiança de l’hostaler perquè pugui escollir l’assortiment i les solucions gastronòmiques més adequades per a cada restaurant, bar, cafeteria, càtering…

Ràpid, còmode i senzill. Com diu Gabriel, “l’omnicanalitat ho fa fàcil”.

×ATENCIÓ: Cookies no configurades en l'idioma actual. Revisa la teva configuració al plugin, gràcies!