Vés al contingut

El blog dels professionals de l’hostaleria

Entre Plats vol ser l’espai on els restaurants, bars, cafeteries, col·lectivitats, hotels… trobeu informació útil sobre el sector i les últimes tendències per als vostres negocis. Un blog per a tots/es, amb molt de debat i participació. En marxa!

Categories:
9 de maig de 2025
Saber más

T’imagines un soci que, no només et porta productes al teu negoci, optimitza la teva carta, t’estalvia temps i t’ofereix rendibilitat? Això és el que en Francisco Javier González i més de 370 assessors comercials de Transgourmet poden fer per tu.

Acompanyem al nostre company durant una jornada per conèixer com els assessors de Food Service ajuden l’hostaleria a superar els seus reptes diaris amb solucions a mesura i un tracte molt, molt proper.

Tot prepara’t des del GM Cash
A les 8:30, mentre Cadis es desperta, en Javi arriba al seu centre GM Cash corresponent. Revisa les rutes de la jornada amb detall, assegurant-se que tot estigui llest. “Cada detall és important”, fa broma. I en 15 minuts surt decidit al carrer amb la missió de garantir que restaurants, bars i cafeteries de Chiclana de la Frontera estiguin llestos per preparar un nou dia.

Escoltar sempre al client/a
La primera parada és un bar a Chiclana Costa. En Javi demana un cafè i seu a la barra, observant la carta, els clients i el ritme del local. “No venc, escolto”, diu. L’hostaler li explica que busca una alternativa econòmica per a les seves tapes de carn. En Javi li proposa una peça de cap de mort de vedella, perfecta per a wok, que redueix costos i eleva la qualitat. “Prova-la, els teus clients ho notaran”, assegura amb un somriure. El propietari s’apunta la comanda, i en Javi es marca un punt: una nova solució pel teu negoci!

Les comandes, sense errors
Arriba un moment clau: un restaurant nou confia en ell per a la seva primera comanda. “El servei ha de ser perfecte”, diu en Javi. Ha coordinat amb el repartidor perquè el producte es trobi en un estat impecable i tot es col·loqui on el client ho vol. Quan visita el local, demana: “Què tal el lliurament, el producte, el tracte?”. “Excel·lent. Fins i tot em van organitzar la cambra”, respon l’hostaler, encantat.

Idees fresques per a menús/cartes
Al migdia, en Javi visita un gastrobar. Porta novetats: nous productes de xarcuteria, molt versàtils, i postres que simplifiquen la cuina. “Aquestes solucions estalvien hores i pugen el tiquet mig”, explica a la xef. El nostre assessor també ajuda a revistar l’estoc del negoci assegurant-se que tot estigui en ordre i li explica algunes promocions. La xef li demana un extra de xarcuteria i agraeix les noves idees.

Solucionant problemes a temps real
Una trucada canvia la ruta: el client del cap mort de vedella pregunta com tallar-la per a wok. En Javi arriba al restaurant, talla la peça i ensenya a l’hostaler a fer talls fins i sucosos. “Així el teu plat de wok serà un èxit”, diu. El client prova el tall i somriu: “Això és el que necessitava!”.

Transparència que marca la diferència
De tornada al centre GM Cash, en Javi prepara les comandes del matí i coordina amb el call center les compres que els clients han fet per telèfon, per WhatsApp o a través de la plataforma de comerç electrònic. Si falta algun producte, avisa a l’hostaler/a i proposa alternatives perquè no falti de res en el negoci. “La transparència és la nostra carta guanyadora”, assegura.

Amb la fi de la jornada, queda clar que en Javi és molt més que un assessor comercial. “Els negocis confien en nosaltres perquè saben que, davant de qualsevol necessitat, dubte o imprevist, sempre estem disponibles”, afirma. A l’equip tenim una frase que ho resumeix tot: “Si no ho aconsegueix Transgourmet, no ho aconsegueix ningú”.

12 de desembre de 2024
Saber más

“Cada jornada al GM Cash de Burgos és diferent, perquè la nostra clientela és molt variada i tots són molt especials”, ens explica la Lara Martínez, gerent del centre.

El dia comença abans de clarejar. A les 7 del matí, les portes s’obren per rebre als clients més matiners. Michel, des del motlle, ja està rebent els primers proveïdors de frescos perquè els productes estiguin llestos des de primera hora, mentre que la Judith, a la fruiteria, entra ràpidament per organitzar fruites i verdures amb tant de mim que “sembla cuidar-les més que als seus propis fills”.

El mercat de frescos és el gran protagonista. Fruites, verdures, carn, xarcuteria i productes congelats es revisen i organitzen curosament per garantir que estan ben col·locats i en les millors condicions. L’objectiu és oferir un sortit de qualitat i un servei molt professional. Com ens explica la Lara, l’equip de frescos té un lema: “Sempre oferim un tracte proper i personalitzat a cada un dels nostres clients”.

També a primera hora els camions de repartiment de food service ja estan carregats i llestos per sortir. De dilluns a dissabte, les rutes cobreixen Burgos i província, assegurant que els negocis d’hostaleria tinguin les seves comandes puntualment. Abans de sortir, Lara es reuneix amb repartidors, preparadors i comercials, i revisen cada detall per si hi ha alguna incidència o algun client que hagi oblidat algun article. “Tot ha de sortir com està planejat”.

La nostra gran missió és atendre a la clientela

Després d’organitzar els productes i el repartiment, l’equip se centra en la seva gran missió: atendre a la clientela. “Tant als que venen al cash com als que anem a visitar als seus restaurants, bars, cafeteries… Per a això, cada dia és diferent”, ens recorda la Lara. “Ahir vaig visitar al matí a hostalers/es, per conèixer de primera mà les seves necessitats, i avui he estat al centre donant un cop de mà perquè teníem el Dia sense IVA”.

Un dels majors valors del GM Cash de Burgos és el seu equip, format per persones experimentades i polivalents. “És fonamental pel bon funcionament del servei. Saben fer de tot, el que assegura que qualsevol necessitat sigui atesa ràpidament”, explica amb orgull la gerent del centre.

I després d’un dia intens, el GM Cash tanca a les 8 de la tarda, tot i que la Lara confirma amb complicitat que no acaben fins que l’últim client/a decideix que ja ha acabat de comprar.

Més de 2.000 compradors/es al mes

Més de 2.000 clients/es compren al centre al mes i l’equip del GM Cash de Burgos té el mateix objectiu: oferir-los el millor servei possible des que entren per la porta fins que s’emporten la seva compra. “Que trobin el sortit i els productes frescos que necessiten pels seus negocis i que gaudeixin d’una experiència propera, professional i de qualitat”, ens explica la Lara.

Ens expliquen que el GM Cash de Burgos és un referent per a l’hostaleria de la zona i que la clientela que hi va, sol repetir. Després de passar un dia per allà, ja sabem el perquè.

28 d'octubre de 2024
Saber más

Els nostres 70 GM Cash ja es troben a tot gas; restaurants, cafeteries, bars, càtering… han començat a incrementar les seves comandes als centres cash&carry durant les últimes setmanes. Li preguntem a Nuria Ruiz, gerent del centre ubicat a Castellbisbal (Barcelona), el motiu de tanta activitat i ens respon amb claredat: “Perquè ja és Nadal!”.

“L’hostaleria avança un parell de mesos la compra de productes per tenir accés a tot l’assortiment i a millors preus; si esperen, els articles començaran a escassejar i pujarà l’import”, afegeix.

Quines són les recomanacions d’aquest any?

  • Aquestes festes, en peixos, el pop no hi pot faltar. “A GM Cash disposem d’una nova varietat de pop verge, natural, sense additius; és molt tendre i de primera qualitat, perquè prové d’una zona especial de corrents marins on es creen les condicions òptimes de nutrients per a la seva pesca.
  • I en marisc, proposem un bàsic per a tot: la gamba pelada. Nuria ens explica que les tenen petites de mida, però grans en sabor, per a còctel de marisc o amanides de cranc; de bona mida per a amanides, farcits i cremes, i les més grans per a, per exemple, gambes a l’all o arròs. I afegeix, la cua del llagostí si el restaurant inclou en la seva oferta un còctel de gambes.
  • Per a les carns, la gerent del GM Cash de Castellbisbal ens recorda els avantatges de comprar ronyonada o canal de xai: “Comprar peces grans (sencera o meitat) és més econòmic i, de fet, els especialistes dels nostres centres ho preparen com l’hostaleria ho necessiti”.
  • Amb el pernil sempre has d’encertar i la Nuria ho sap bé. És per això que recomana els Víctor Gómez, Calderón o 10 Vetas, per la relació qualitat-preu. “Hi ha moltes opcions: comprar una peça o espatlles, que a les nostres carnisseries poden desossar. També existeix l’opció de comprar-los directament amb sobres llescats”.
  • Com a beguda, la gran varietat pot dificultar-nos l’elecció. El cava Juve Massana, en totes les seves varietats, és una perfecta opció per oferir als clients: brut, brut nature, semi, gran reserva. A gust del consumidor!
  • I la diversitat es multiplica quan arribem a les postres. “La clientela encara demana els clàssics, però també busca l’originalitat amb nous sabors: pastís de xocolata cruixent, torrons, massapà, mantegats, polvorons, bombons, bescuits… I si vols sorprendre, els pastissos de la nostra marca Quality, amb la garantia de qualitat Transgourmet”.
  • La Nuria també ens recorda l’oportunitat de comprar lots, cistelles, baguls i safates, amb un assortiment de fins a 34 articles de begudes, en conserva, xarcuteria i dolços. “Hem evolucionat molt i, seguint les tendències gastronòmiques, incloem versions renovades, com una cistella vegana o un lot sense alcohol i un altre amb el pernil ja ben tallat. També oferim la cistella lumineta perquè els restaurants, bars o cafeteries puguin organitzar un sorteig nadalenc entre els seus clients”.

 

Nuria, gràcies per aquests consells, només ens queda dir… Bon Nadal!

26 de setembre de 2024
Saber más

Vols canviar els menús del teu restaurant amb l’arribada de la tardor, però necessites idees?

Estàs de sort! La nostra Xef Formadora i concursant finalista de MasterChef 4, Rocío Morcillo, ens ha atès des del GM Cash de Las Palmas de Gran Canaria, situat al Polígon Industrial Miller, i ens ha donat algunes claus per iniciar aquesta temporada amb el millor sabor:

  1. Entrants:

Per a Rocío és temps de cremes, sobretot de les semifredes. És per això que ens suggereix la de carabassa, acompanyada d’una canelle de formatge crema de la marca Quality (“aquella bola de formatge estirada que se serveix sobre la crema”) i un coulis o melmelada de mango que podem fer amb les nostres fruites congelades. “Les tenim tot l’any i són ideals per donar frescor a les nostres cremes”.

Atenció al primer truc! Si vols que la crema quedi perfecta i potenciar el seu gust, recorda salpebrar sempre al final.

Una altra opció són les ensaladilles preparades per incloure-les en broquetes. De cranc, tonyina amb tomàquet…, continuen sent una opció ben fresca que podem mantenir perquè encara no fa tant de fred!

La Rocío ens proposa també com un imprescindible una bona taula de formatges:  “Als nostres centres GM Cash en tenim d’espectaculars, curats, amb molt de sabor, com el formatge Cerrato Viejo Reserva elaborat amb llet de vaca, cabra i ovella”. Els podem acompanyar amb raïm, perquè ja sabem que “la uva y el queso, saben a beso”.Segon truc! El formatge sempre s’ha de tenir en temperatura ambient, “perquè suï i podem gaudir de tot el seu sabor. Si no sua, no deixa anar el greix i tindrà gust de nevera”.

No podem oblidar-nos que ens trobem en temps de verema! És per a aquest motiu que la nostra xef ens recomana marinar els menús amb qualsevol de les varietats d’un Conde de Iznar o amb El Viaje del Solecito. Una molt bona relació qualitat-preu.

  1. Plat principal:

Ens decantem pels peixos a la planxa o en papillota, després de tanta carn a la brasa d’aquest estiu i prevenint l’arribada de Nadal.

La Rocío ens ofereix l’opció del salmó o de la tonyina. Al GM Cash pots trobar-los ultracongelats, que mantenen tota la qualitat, sabor i propietats. I en porcions individuals envasades al buit perquè només utilitzis les que necessitis.

També ens aconsella dues receptes: “El salmó, una suprema a la planxa assaonat amb espècies o en papillota acompanyat de verdures. I la tonyina a la planxa amb salsa de soja, llima i sèsam, i un puré d’alvocat”.

Tercer truc! Perquè en cuinar-los a la planxa o a la paella no es barregin amb altres olors, cuina’ls sobre paper de forn. Després retires el paper i ja tens preparada i neta la planxa o la paella per cuinar un nou plat.

  1. Postres

“Estic enamorada dels nostres gelats!”, la Rocío ho té molt clar, s’ha de rematar el menú amb un bon brownie tebi servit amb qualsevol dels gelats cremosos de la marca Quality: de vainilla, mandarina i maduixa.

Quart i últim truc d’avui! El contrast entre el brownie amb un cop de calor i la bola de gelat és espectacular.

Bon profit!

×ATENCIÓ: Cookies no configurades en l'idioma actual. Revisa la teva configuració al plugin, gràcies!